Ik ben op zoek naar een boek over de “nederlandsche rijnvaart vereeniging” , dit boek werd gegeven aan bemanningsleden ong. 1965.
Waarschijnlijk naar aanleiding van een jubileum van deze maatschappij.
Vriendelijke groet frans kley
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsFrans,
Ikheb een boek van de NRV in mijn verzameling, maar ik zeg je op voorhand: ik wil het niet kwijt. Het boek heet ‘Der Rhein’, zonder jaartal, maar aan de foto's te zien zou het van 1965 kunnen zijn. Mooie foto's van Neska-schepen, havenactiviteit, slepen op de Rijn, kaarten van de Rijn en aanliggende vaargebieden, havenkaarten, nog meer foto's, ‘Pegel- und Tauchtiefen’, vaarwegbeschrijvingen, ‘Masse und Gewichte’, diverse formules en tabellen voor bijvoorbeeld het omrekenen van hectolitergewichten naar ‘lbs. per Bushel’, afkortingen in handel en transport, belangrijkste zeevaartbegrippen, afstandentabel van ARA-havens naar havens elders in de wereld en een wereldkaart. Merkwaardig boek, maar heel leuk.
Ik heb het jaren geleden gevonden op de Deventer Boekenmarkt…
Hoop voor je dat er nog iemand is die het kwijt wil…
Groeten uit Bathmen/N'L,
Dirk van der Meulen
VAART!Info
Hallo Frans,
Had effe niks te doen,heb je gezochte boek gevonden in Duitsland.
Ga naar www.buecher.de
Klik op antiquaria
Vul in Rhein Neska en zie daar je boek voor 30Euro ex verzendkosten
Zie ook hieronder:
Ciao Erik
——————————————————————————–
Suche Einträge, die rhein UND neska enthalten …
Ein Eintrag gefunden. Die Ausgabe wird vorbereitet …
Rheinschiffahrt Der Rhein. Schiffahrt Umschlag Lagerung Befrachtung im Dienste von Industrie und Handel. (Haag i. Holland. Druck Mouton & Co. 102 Seiten u. eine vielfach gefaltete u. farbige Karte im Anhang. Mit Abbildungen u. teils gefalteten Karten u. Hafenplänen. Dekorativ vergoldeter OLwd.-Einband. 24x17 cm -
* Hrsg. von der “NESKA” - Schiffahrtsgruppe - N.V. Nederlandsche Rijnvaartvereeniging.
Hinweis: Wegen Urlaubs kann die Bestellung dieses Titels erst ab dem 31. August 2003 bearbeitet werden.
Gefunden im Katalog: Transport & Spedition (169 weitere Einträge)
Anbieter: Antiquariat Heinzelmännchen Preis: EUR 30,00
Versandkosten auf Anfrage
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?